July 26, 2009

alkisah si H1N1

mm..pelik,mmg pelik.
mn xpelik nye, kalau tgk kat msia, sebut je ade H1N1,fuhh~ bertempiaran org lari kot,takut.haha.klaka gak la.takut mati kot?
kalau ckp je ade sorang student kat skola/uni tu ade H1N1, tutup seminggu skola/uni. mcm trauma eh org2 msia.
tp aku xsalahkan org2 msia yg trauma tersebut,sbb aku sndr pon konpius, ape reaction yg betul kat H1N1 ni? kene takut ke? kene wat2 cool ke?
lagi2 plak media msia mmg menyebarkan berita pasal h1N1 tu mcm..bende tu sgt dasat laa..kalau kene virus tu,mcm konfem mati,kene wat solat taubat terus.seriyes,xtipu.sbb aku balik msia aritu kan.heh.
so,kire nye aku cm ade pemikiran cm tu gak la,H1N1 ni bahaye dowh,kalau aku tau sesape org kat kg aku kene,mmg aku cm nak pindah kampung je.tu perumpaan je la.
tp cm2 la aku pk aritu.

pas2 bile aku balik melb,tetibe aku rs cm tahpape la plak.
ye la,org2 cni cm cool gile je.kene H1N1 pon,lek2 je.takat selsema,batuk,bese la..katenye laa.
aku pon lg konfius,so cne ni?nak takut ke tak?
org2 cni xde pon yg pakai mask ke ape ke,xde la plak kat TV ke aku tgk government beriya2 suro pakai mask or langkah pencegahan H1N1 ke.mungkin sbb aku xtgk tv sbnrnye,haha.
mm..kirenye smpai skg laa aku konfius ni.
nak takut ke tak eh?
sape leh tolong gtau aku?


p/s:tp aku takut mati la.amalan cm xcukup je ni.adeyh.

5 comments:

^inas^ said...

pakai je la mask. ade kwn sy, masa kerja kat ofis pon pakai hahha.

saje singgah :)

Nadya Summer said...

aku rase kn, org kt msia mmg cuak tak tentu pasal.
h1n1, kite patut berjage2 aa. tade ar sampai tak payah kisah pn pasal penyakit neyh. tp, kalo ye kite kene, insyaAllah kot, takde laa kene panic sangat. get the help that anyone give, n pandai2 la jage diri, jgn bg merebak kt org. selagi immune system kaw ok, ko tak sakit penyakit chronic, and ko cpt2 alert yg ko dh kene, selamat ar kot. mkn tamiiflu, quarantine kt rmh kejap, then.. ull be fine. org yg mati tu, either die tgh mengandong.. radang paru2.. haa. tu baru boleh sampai tahap fatal. die wat panic tu sbb die dh sampai tahap pendamic. ntah la. org msia cuak aa. termasuk mak aku. tak habes2 pasal h1n1 nye. aku lak yg jadi psycho sbb turut cuak skali. hahaha.

zunitaseriously said...

haha,ko mmg psycho pon,xkesah la pasal h1n1 ke ape ke.hakhak:P
babe,really miss u laaaa:(

Nadya Summer said...

sengal nye hantu! hhaha. miss u too sayang. bile agaknye jmpe kaw nih. hish. berkurun lama dh rasenye. huhu :P

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室