August 22, 2010

Perempuan materialistik?

Korang mesti penah tgk video 'apabila perempuan memilih duit' or 'perempuan materialistik' on facebook kan? kepada sape2 yg xpenah, please click this link.

And kita tgk pulak response2 org berkaitan dgn video ni (klik kt gambar utk zoom in):



Aku ade beberapa komen pasal bende ni:

1. Menunjukkan org Melayu (esp) mmg cpt melatah bile di'provoke'
Korang tau x ape2 perbualan dlm video tu lakonan semata2? There was a comment, stated this:

Wait a minute!I think we all got trolled.

That was a skit made by XFM.

The names were a dead giveaway.
...
The girl was Cheryl and the guy (burger-man) was Samad.

Get it? Cheryl Samad.

XFM is just trying to increase ratings, they are no. 4-5 among Malay radio stations, behind Sinar, Era, HotFM, Suria.

The current co-host for the morning show on Era with Aznil Nawawi were formerly XFM's Morning show duo, Ray and Hanif.

Ray and Hanif's morning show were actually no. 3-4 just behind Aznil's and HotFm's.

When Din Beramboi passed away, they decided the best thing was to move the duo to work with Aznil.


Aku pon akui kesilapan aku bile react dgn bende2 cmni. Kite senang sgt ditipu, diperbodohkan, bukan video ni je, mcm2 la, kalau org tunjuk je, kite terus caye tanpa usul periksa. Kite terus nk marah2, terus nk salahkan itu ini, xcek pon kesahihan bende tu. Korang xrase diperbodohkan ke bile bende tu sume tipu je? sbb aku rs cmtu. sure org yg wat video ni gelak je tgk kita2 ni melenting xtentu pasal, padahal tipu je sume tu. Banyak je video2 yg kdg2 xbetul, tp kite caye and terus melenting. pasal Islam contohnye, dulu ade satu gamba ni, product LEGO yg kononnye menghina Nabi Muhammad. Org Islam tanpa usul periksa melenting xtentu pasal, sampai buat demonstrasi la ape la. Don't act like stupid even if people try to make u look stupid. At least, prove them wrong.

Let assume bende tu mmg betul,

2. sile tgk bahasa pengomen2 tersebut.
Let say la kan, mmg ade pon ppuan yg name Cheryl yg mmg wat cmtu kt Samad, fine lah, ppuan tu mmg xpatut la, tapi, aku rase org yg kritik2 tu cam bagus sgt? Kalau dah siap maki hamun, klua sume bahasa yg xsepatutnya, aku rase org2 cmtu xlayak nk bg kritikan. Itulah sikap manusia, suke kritik and pandang salah org. Peringatan utk aku sendiri gak kan. Kalau pon org tu mmg salah, cermin diri kita tu dulu, layak ke nk bg kritikan? Kalau takat suke2 nk kondem org, kau pon same la gamaknye!

3. Perempuan tu materialistik sgt ke?
To be honest, aku xsalahkan ppuan tu 100%. 70% ppuan tu salah la, myb 30% ape yg dia ckp mmg make sense. Yelah, kalau ko jual burger, pastu nk bela anak dara org, takat mn je yg kau mampu? I really think ppuan selalunye pandang future. Boleh ke bakal suami tanggung dia nnt, myb xde la mewah, tapi cukup utk hidup selesa. Be realistic, zaman skg ni, kalau takat cinta, xde duit, xkan kemana. Even nk masuk toilet pon kene byr. Kalau duit cukup2 makan, u wont be happy. sayang cne pon, kalau hidup merana, mmg xkan kemana. trust me. Love and Money kene seiring. I don't say money must come first, but, love and money must come together. Si Samad tu kata dia da beli lori kan, xkan la ko nk g tengok wayang kt Mid Valley nk naek lori? nk naek komuter xde duit la katekan. haha! salahnye ppuan tu myb dia xsabar la kan, hari ni samad tu janji nk besarkan bisness, myb esok dia nk tgk dah berkembang kan. xleh la cmtu. susah sama susah, senang sama senang, baru la betul. heh.

Anys, moral of the story is; be professional in everything ;)

8 comments:

Panglima Kungfu said...

Aku bagi komen yg baik ape..

Saya ada motor sekian2..luahan dari rakan-rakan lelaki..
Nasihat saya, carilah pasangan yang sekufu..ingat!! SEKUFU..

cahayaharumankasturi said...

moral of the story, be professional

terbaek punye :)

rambut je sama hitam, hati lain-lain..

sapelah kita nak nilai orang itu dan ini sedangkan kita pun dinilai oleh DIA

kenapa orang Melayu cepat melatah bila hal sebegini jadi?

bila tak guna akal untuk berfikir baik dan buruk..terus melulu buat judgement...kekadang kita meremehkan hal kecil padahal kerana terlalu memandang hal yang besar

nice entry :)

salam ramadhan qareem

::smaku:: said...

aku tengok vid tu sekali je dah tau lakonan. huhu. obvious la.
anyway kalau pon betul ade camtu kat dunia luar ni, the girl got a point. dah tegur tapi tak berusaha jugak, memang nak kena tinggal la. in animal world pon female will go for the alpha male.
if the guy dah berusaha but still cant please the girl, biarlah perempuan tu pergi. he deserves someone better then.
ini pendapat aku. kesimpulan, cari yg sekufu.

zunitaramli said...

@iwan: haah, sekufu tu penting!
@ana: yup2. kene professional!:D
@smaku: kan kan? aku pon rase bende yg same. i mean, be realistic lah, nk bercinta xde duit, mmg xkemana. xleh la nk salahkan ppuan kalau nk yg berduit kan. i mean, at least xde la merempat kan.

rabia-adawiah musa said...

ita,
akak tak fhm sgt..video apa yg diceritakan ini?

wannurfazrini said...

jgn salahkan perempuan tu semata-mata . mungkin cara perempuan tu x betul , hina2 si samad tp she have own reasons dia nak putus tunang .

http://fadzforfun.blogspot.com/2010/08/aku-perempuan-materialistik-so-what.html

Nadya Summer said...

oh. ak baru tau itu adalah lakonan. terasa bodoh sebentar. tp sekiranya wujud a girl camtu out there, ak mmg akan kaget la.

aku stuju her basis of ketidakpuashatian, i mean, duit may not be everything, but will my parents let u have me if u have nothg? i may love u mcm nk rak, but my parents, kalo xbg, then hw? tp, cara cakap, molek la sket. *skrg aku paham sbb die dramatic sgt. sigh. aku pasrah aku tertipu*

and again. aku terasa amat terkecewa dgn skandal lakonan ini. haha. nasib baik aku tak emo lebih. lol!!

zunitaramli said...

@kak adawiah: video ni pasal ade sorang ppuan ni dia nk putus tunang ngn tunangnye, yg jual burger, kononnye sbb tunang dia tu xkaye la. pastu dia ade laki lain yg kaye. so org dok ckp la dia ni materialistik. but in fact, bende tu lakonan semata2.hehe

@fazrini:yeah, look like we are in the same boat! cayalah:D

@nadya: kan kannn? i mean, duit tu penting la jugak, cinta xde duit xde makna gak. mmg la nmpak cm materilistik, but itu mmg realiti kan. xkn ko nk merempat tepi jln sbb cinta?

but yeah, about the video tu, mmg aku skali tertipu.hampes krampes tol. haha!