August 21, 2010

Perkara mengarut yang orang buat on facebook



Adakah anda salah seorang drpdnya? Check it out~

1. Add kawan ribu2
Yang ni aku mmg pelik betul lah, kawan punye la ramai, smpai 4-5ribu. fuiyoo. Kalau mmg kenal sume tu, xkesah la kan, tp ni stranger mn2 tah, dari Bangladesh la, dari Filipina lah, bole je add kan. pastu leh bangga2 kawan dia paling ramai kt facebook, siap wat 3,4 facebook account lagi tuh. apekah?

2. Guna name tahpape
Ni satu hal. Katekan lah kan, dia ni kawan aku la, dia letak name dia kt fb 'awek cun hot lagi panas berapi'. pastu dia ni add aku kt fb, memandangkan aku ni bukan ciri2 org yg aku listkan di atas, so sape2 yg aku xkenal aku mmg reject la friend request dia. so, nasib la kan, ko mmg kawan aku ke sape ke, susah la aku nk kenal kalau ko dok gune name tah pape tu. haih. lagi satu, aku rs cm org2 yg gune name tahpape ni cume menunjukkan ketak'matang'an derang je. cm bebudak.

3. Gambar camwhoring yang terlampau-lampau
Aku xkesah la kalau dlm 100 gambar ko tu, 30 drpnye camwhoring nye gambar. tapi cube la banyangkan, kalau dlm 100 gambar tu, 98drpnye camwhoring, aduihai, sakit mate aku tgk kak!
gambar camwhoring yg same - camera ambik dari atas, mate tgk kt camera (atas), mulut muncung sedepa, gambar muke satu screen camera. hang igt cun sgt ka hang wat lagu tu? isk isk.

4. Status emotional
mungkin aku pon penah terjebak dgn permasalahan ni, haha, tp at least aku da insap skg. ekeke. aku tau la ko tgh gaduh ngn bf ko ke, ko gaduh ngn housemate ko ke, ko xpuas ati ngn makcik cleaner ke, tp xyah la luahkan perasaan ko tu kt fb scr terang2an. I mean, xkan la nk heboh kt satu dunia kot? bole la nk gtau, tp xyah la smpai aku rs ko cm nk ambik simpati org plak kan. bagi org kesian2 sama kau. sudah la weii.

5. kO tUliS dEnGaN tUliSaN cAmNi
eEEeeiII..tAu tAk JuLiNg MaTe AkU nAk BaCe TuLiSaN kO tU yAnG mAcAm xTaU tAtAbAhAsA? erk. ok, lembab tol aku tulis cmtu. haha. tolong lah. matured sikit bole?




mmm..banyak je lagi aku rs, tp ni je la dulu for now. heh. sape2 yg terlibat scr lansung atau tidak, sile ambil perhatian. haha


7 comments:

IntanBerlian said...

haha, aku tak suka orang add aku..kalau agak2 aku tak kenal tu kan.yela nama dah pelik2. kenalkanlah diri tu kan.. haha ade 200 lbih pending.saje aku tak ignore.sian.haha.


part status tu kalau jiwang2 lak.. haha sentap beb!!


camwhoring memang rasa nak menyampah.


last sekali status relationship kt fb mostly FAKE!!!!

so we called it FAKEBOOK!!!

zunitaramli said...

haha, aku siap masukkan list dalam 'people that I don't know'. haha. kejam ke? yelah, aku da reject, pas2 dok add lagi, reject, add lagi. pas2 ade skali dulu, siap aku kene marah lg sbb reject friend request dia, ckp aku belagak, sombong. ehh, suke hati aku la kan, dah aku xminat nk kawan ngn stranger, yg dia siap lg g marah aku tu, lagi la aku reject friend request dia.haha!

haha, ala tan, maksud aku, bukan status jiwang, ni more kpd status yg nk menagih simpati, hehe.jgn risau, ko xde cmtu.hikhik

hahahaha,betull! most rship status are fakeeee!!mm.. isn't that FB is used to connect people that was lost in contact? kalau sume fake, haih, xde maknenye lah.

Nadya Summer said...

SOKONG 500%!

aku paling tak puas hati those yang gune name fake, and then tak gne gamba sendiri. and then!!! SUME gamba die bukan gamba sendiri, contoh: gamba moto.
pastu bila diignored, die cakap kte sombong dan tak kenal kawan.

DO U BLAME ME???

haih. aku jadi emo. tp terimakasih kerana tolong meluahkan ketidakpuashatian aku jugak. akekeke :P

zunitaramli said...

hahahahaha.ok, tu mmg super xleh blah. how can we know him from the gambar moto??? haha. i think these people are crazyyyyyyyyyyyyyyyy. mmg patut diignore pon.hahah!

rabia-adawiah musa said...

hehehe.
one of the point why i left FB..

:)

zunitaramli said...

haha, itu la kak, sy pon cm ade intention da delete fb, tp itulah, nnt lost contact pulak ngn kawan2 lame kan. so, im just using fb carefully lah. xde wat bende2 ngarut cmtu.hehe

karl said...

haha. about using real name, during my early days using facebook i did use my real name, but later on when i'm actively get involve in commenting at news pages, i'm started to use fake name.

just after using non-real name, i found that one from my comment (regarding economics issue) was picked by the gov agency & published on their web, with some other guys. it's just a neutral comment, but thinking about maybe sometimes i'll give an opinion which may offend the authorities - just in case, then okay, i think better to stay with fake name. haha

better stay out than trouble - but it makes me looks like a coward. nah, dont care bout that. :P