April 29, 2011

Difference between men and women


Tadi masa blogwalking, I came across this one blog. Entry dia menarik, pasal laki and perempuan. So, I decided to write almost the same thing, but in different way.


Kalau lelaki kata: Oklah wak, kita sembang lain kali yek
Maknanya: Memang kami bz pon.takde nk kias ape-ape.
Perempuan fikir: Dah menyampah la tuh nak cakap dgn aku.. mesti dia nk ckp ngn ppuan lain.. :(

Kalau lelaki kataTak pe, saya tak kisah.
MaknanyaMemang kami tak kesah pon sebenarnye..takde nk perli or sinis-sinis.
Perempuan fikir: Ala.. mesti malas nk layan!

Kalau lelaki kata Kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je. 
Maknanya Sebab lame sgt bkawan.dah tbiase.so,x leh nk develope feeling more than a friend.takde sbb laen.mase nak   dulu,korg yg jual mahal sape suruh kan.sori la ea.
Perempuan fikir: Dia suke ppuan lain ke? Aku tau la aku xcantik, xhebat... :((

Kalau lelaki kata Eh....u call ekk?sori.ttdo td.
Maknanya:  Ye,memang kami tdo pon.
Perempuan fikir: Yeke tido? macam xcaye je... mesti ade bende lain ni..

Kalau lelaki kataLain kali je la kita keluar, I bz la sekarang ni... Nanti I free I call U, keh?
Maknanya Kami ade byk keje yang tertangguh. Tolong la pham. Jgn la pk -ve sgt. Ape pon yg kami buat, utk future.
Perempuan fikir: xkan nk kluar dgn aku sekejap pon xbole? ntah2 nk kluar dgn ppuan lain?

Kalau lelaki kata I sebenarnya tak la memilih sangat.
Maknanya Mmg kami tak memilih pon.kami pilih perempuan yg sedap mate kami memandang je. x semestinye kene lawa.
Perempuan fikir: Dia pilih aku, maksudnye, aku xcantik ke? huaaaa :((



Kalau lelaki kata I tak kisah penampilan u macamana pun.
Maknanya Jangan la mekap sgt doe.pnat nau tggu.
Perempuan fikir: Ye la tuuu.. kang aku jadi Mak Lampir kang, baru ko tau!



Kalau lelaki kata Lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la...ada hal..
MaknanyaMemang lepas ni aku nk lg keluar ngan kau.
Perempuan fikir:Xbest ke kluar dgn aku? Asyik nk balik cepat je..



Kalau lelaki kata Saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla..
Maknanya Saya tipu je.saya tak kesah pon.lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.saje nk bg awak mrajok..Sbb awak somel ble merajok..kihkihkih
Perempuan fikir:Abis tuuu... saya ni mcmanaaaaaaa??

Kalau lelaki kataU keje kat mana? As what?
MaknanyaMintak-mintak la keje biase2 je..Kalau keje besar, taste pon besaru gak, hantaran besar..Demand mesti tggi pnye. Nk jage standard la kate kan.
Perempuan fikir: Nak tekel aku la tuh. Hahahaha