May 12, 2011

Marriage

Ramai yang bertanyakan, how's my life after marriage, how's marriage life, and so on, semua berkisar ttg my life after marriage.

Alhamdulillah, perkahwinan kami sangat bahagia up to now, dan inshaAllah aku doa berkekalan sampai bila2 hingga ke syurga. Honestly, aku sangat bersyukur pada Dia sbb ditakdirkan jodoh yang terbaik untuk aku. Mmg betullah apa org kata, Dia lebih tahu apa yang kita xtahu kan.. Dia juga yang turunkan rasa sayang terhadap suami dalam hati ni, mcm tu jugak rasa sayang suami kat aku. Semoga Dia sentiasa turunkan sayang ni so that it wont fade trough out the time..

Ada banyak sebab nape aku sayang sangat kat husband aku. Mungkin kt sini aku bole share some of them je, sbb kalau nk share semua, mmg xtertulis..

first of all, dia seorang yg sangat memanjakan aku. and of course sbg perempuan dan seorang isteri, aku suka dimanjakan. lagi2 aku anak bongsu, sifat aku mmg manja sbnrnya. Apa yang aku mintak, dia cuba bagi yang terbaik, apa yang aku kurang suka, dia cuba yang terbaik utk elakkan. Tapi xbermakna aku manja sampai aku 'naik lemak'. Aku tau limit aku sebagai seorang isteri :)

second, dia seorang yang amat penyabar. believe it or not, bukan senang nak layan aku. Yes, aku banyak songeh. Mcm2 kerenah aku, dia layan dgn sabar. Kadang2 aku suka merajuk xpepasal. yelah, nk carik perhatian lah konon. haha. walaupun cmtu, dia tetap pujuk aku.

third, dia cuba memberi yang terbaik utk aku. apa2 yang dia buat, aku percaya dia utamakan aku dr segalanya. aku sgt beruntung dpt seorang suami mcm dia. of course dia sgt sabar mendidik isteri dia yang banyak songeh and manje ni. hehe. dia sanggup ばいと("baito"; part time job), sebab nak make sure duit sentiasa ada, though dia penat lepas abes kelas. Kalau dia nampak aku boring, dia akan bawa aku jalan2, xkesah la kemana, area さいたま("saitama") ke, ときょお ("tokyo") ke, or even jalan2 pg rojes pon best ^^;

fourth, dia seorang yg romantik. hikhik. walaupun dia from all boys school (yg agak terkenal dgn kekurangan kesensitifan terhadap wanita), tp dia blajar utk jd lebih baik. dia slalu ajak dating g taman yaw~ :">

fifth, seorang yang rajin and selalu menolong isteri dia ni masak. hehe. jgn xcaye, mista hubby sgt ringan tulang tolong aku basuh pinggan lepas makan, basuh periuk lepas masak, kadang2 tolong masak.. really2 helpful! Aku doakan kitorang terus mcmni sampai bila2.. aminnn^^

Last skali, seorang yg suke puji. ehem. almaklumlah, isteri dia ni suke kene puji. hahaha. perempuan mana yg xsuke kene puji kan. lagi2 suami yg puji, mesti kembang setaman. hehe. kalau masak, mesti aku tanye cne, sedap tak? saje je nak dgr dia ckp "sedap". haha. gediks? oh yeah. dgn suami xpe. kalau make up sikit, tanye, cantik x? padahal tau je skema jawapan dia, mesti la kene ckp cantik,haha. saje gedik. meow~

Well, itu je la yg aku bole share takat ni. so suami2 kt luar sana, nk isteri lg sayang, contohilah teladan di atas.hikhik. xde la, perempuan suka kalau dilayan baik2, inshaAllah sekeras mana pon hati dia, akan lembut jugak kalau suami layan elok2 kan? Pape pon, sentiasa doa pada Dia agar ditetapkan hati kt pasangan masing2, sbb perasaan sayang, cinta, kasih tu semua Allah yang turunkan kat jiwa kita.. jadi Dia boleh tarik bila2 je Dia nak.. Berdoa lah selalu pada Dia :)


Wallahualam

5 comments:

Myzatul FarahinSatimin said...

wahhh bestnye bace... semoga berbahagia ye smpi bile.. =))

zunitaramli said...

thanks my :) same goes to u too ;)

cahayaharumankasturi said...

manisnya, moga peace until syurga, doakan saya

Muhammad Afiq bin Mohd Sadli said...

point no. 4 tu, mmg sume ex-boys school romantik~ saje je xnk tunjok awal2~ pastu mereke2 ini setia sbab xpnah ade experience ngan pompuan time skola dlu~ rest assured, dak2 boys school mmg calon suami terampil~ hihihi~

zunitaramli said...

@chk:iA, selalulah berdoa pd Dia..:)
@afiq sadli: yekeeeeee.. cm xcaye je :p