July 22, 2011

Pregnancy

Hi everyone :)

Sure everyone's happy sbb harini Friday kan? Yay! Haha.. tp xde makna kt aku pon... sbb hari apa2 pon, sama je bagi aku.. suri rumah sepenuh masa la kate kan.. ekeke.. Nway, tb2 ada mood nk update blog kan, so I'm decided to write something about my pregnancy.. hehe



Well, I THINK, my pregnancy dah masuk week yang ke 11.. Boleh pulak THINK kan? Itulah, to be honest, lepas check doc kt msia aritu, dah xde check doc dah.. igt dlm nx week or nx 2 weeks br nk check.. ye lah, kt jepun ni medical check up mahal sikit.. skali check je average nk dekat 10 000 yen (RM 300+), so kesian pulak kt encik husband yg terpaksa membanting tulang 4 kerat dia nk carik duit byk2 cm tu kalau nk cek every month kan.. Igt nnt, dah masuk 3 bulan, baru check..

So far, sepanjang 2 bulan lebih kandungan ni, morning sickness xde la teruk sgt kalau nk banding ngn org lain.. and I'm totally happy with that.. myb mmg keturunan mcm tu kot? xtau lah. sbb tanye my mum ms dia ngndung pon, dia ckp dia pon mcm aku, biasa2 je.. akak2 aku pon sama.. diorang lg lah, xde morning sickness lansung! haha.. diorang mmg xnormal. aku je yg normal. *nak jgk* haha. Dalam average, rasanya seminggu tu, adalah 2-3 kali aku muntah2..  tp yg bestnya, lepas muntah, aku mcm jd org normal, like nothing happened! sihat walafiat mcm org biasa.. but ada jgk la kdg2 hari yg aku muntah2, mmg sepanjang hari la rasa mcm xlarat =.= So far, sepanjang 2 bulan lebih ni, rutin aku sbg isteri mmg berjalan spt biasa.. masak, basuh baju, etc. xde la mcm certain org yg morning sicknessnye teruk, xlarat nk bgn semua.. So, alhamdulillah.. Semoga Allah permudahkan segalanya.. :)

Tapi kan, kadang2 aku mcm risau plak, is it normal to feel this way? Ye lah, kdg2 rasa mcm.. aku ni ngndung ke? mcm biasa je.. xrasa mcm ngndung pon.. rasa ngndung tu cane? tah la, aku pon xtau. hehe. I mean, i feel like normal people, yg xngndung. tp perut mmg makin comel kedepan la. haha. kdg2 aku terpk gak, perut ni comel kedepan sbb aku pregnant ke, sbb aku mkn banyak? haha.. boleh plak kan? isk isk. I think I really need to see the doc lah. Takut plak kot2 xnormal plak aku ni.

And one more thing, aku xtau la is it normal or not, I feel like urinating every 15 minutes. haha. exaggerate sgt la tu kan. hihi. xde la, kire dlm sejam tu, adalah 2-3kali aku g toilet. aku ada bc kt buku, pregnant women mmg keep urinating, tp tu aku rs kalau perut dah besar. sbb bende tu mcm bg pressure kt pundi kencing, sbb tu rs mcm nk kencing je. tp perut aku comel je lagi.. so cne eh? Haa..pastu kannn.. aku ni plak suke letak minyak panas kt perut yg comel ni.. kalau2 aku muntah2 tu, rs perut xselesa ke.. aku letak.. selamat x? minyak panas mcm tiger balm la, minyak ckp kapak la, vicks pon aku sapu skali kadang2.. risau plak aku.. And aku slalu lambat makan folic acid. doc ckp mkn pagi, aku makan tghari.. yelah, kalau dah kate lepas makan, aku makan la ms tghari. ada kesan pape ke eh? Isk isk. *cuak plak tetibe*

So, for those yang arif dan saksama pasal pregnancy ni, hope can share lah pape.. And kalau2 ada tips ke ape ke, feel free to share ye.. Pape pon, doakan my pregnancy and everything sihat & selamat :)



1 comment:

Nurul Amirah said...

hmm.. Ita, jgn risau sgt.. Xpe, nnt mira share experience mira plak, k..hihi :)